Voetbalkamp - Het verslag

13 juli 2020 19:30

.

S.V. Zandvoort Voetbal/sportkamp 2020

Het was voor Freek en mij weer het moment om ons voetbalkamp te organiseren!
De eerste datum die gepland werd was 24 Mei 2020.
We weten allemaal wel waarom die helaas niet door kon gaan!
Weer rond de tafel, en afvragen wanneer het seizoen überhaupt zou gaan starten en of eindigen.

WEET JE WAT zeiden we!  We plannen het in Juli…dan is het altijd wel mooi weer en meneer Rutte zou met versoepelingen aan komen a.s. 1 juli om weer te kunnen sporten met grote groepen!

En geloof me……..dat zijn wij! Hahaha!

Ondertussen hadden we alle sponsors benadert en ze hebben in grote getalen weer mee gedaan met onze ideeën.

LIEVE MENSEN!!! ZONDER DEZE SPONSORS KUNNEN WIJ DIT NOOIT ORGANISEREN, DUS NU AL VROEG IN DIT VERSLAG

DANK JULLIE WEL!!!!
namens ons en vooral de kinderen.

Maar?  waar was ik in het verhaal…oh ja , ALTIJD MOOI WEER IN JULI!

Planning Zondag 5 Juli!

Alles in huis gehaald door de dames achter de bar en keuken, en Zondag 4:45 uur gaat het wekkertje want we hadden veel te doen!

9 Grote attracties neerzetten op het hoofdveld.

Een mega grote stormbaan en grote pannavelden, een waterglijbaan, levend tafel voetbal, springkussen ,voetbal Dart, gatendoek, Panna huis, Penalty-king enz…!

Twee nog half slapende organisatoren in de auto ,naar de club.
Het enige wat we zeiden tegen elkaar was ……..het waait wel, maar volgens ons moest het wel lukken.
Wij naar buiten met attractie 1!
Rechts in de hoek geplaats met een kar en rustig ontvouwen van de attractie!
Ondertussen kletsen we met elkaar om punten aan te wijzen waar we de kussen aan moeten schoren!

IK KIJK OP!! Freek weg gewaaid met kussen en al half over de boarding.
En van oudsher een goeie verdediger in het veld, moet je aardig op je voeten kunnen staan….maar dat ging iets te hard.

Bizzzzzar!

Wij terug naar de kantine ………wat te doen!!

We besloten met pijn in ons hart om alles en iedereen af te bellen!
BALEN, maar veiligheid boven alles!

Nu zaten we met het fijt dat alle attracties natuurlijk voor die dag waren gehuurd ! een mega grote kosten post voor sponsor en ons als organisatie, want als we weer de Zondag hierop zouden plannen voor het voetbalkamp….wat gaat dat dan kosten????
Wij bellen met Springkussen Deluxe in Amsterdam.
Een hele relaxte eigenaar snapte ons probleem en kwam ons Mega aardig te gemoed voor de attracties voor het volgende weekend.
Ze hadden wel wat kussens nodig maar door heen en weer te rijden
hadden wij Zondag 12 Juli alles weer tot onze beschikking !!

Springkussen Deluxe in Amsterdam Bedankt!!!

Door deze verschuiving kwamen we wel met het volgende probleem!
Sommige kinderen konden gewoon door wat voor reden dan ook nu niet aanwezig zijn, sorry daarvoor….maar het kon echt niet anders!

NU de dag zelf…12 Juli 2020.

De dag begon qua weersomstandigheden super!
Zonnetje en geen wind en of regen.

Weer vroeg naar de club om alles uit te zetten op het hoofdveld!
Alles goed verdelen qua stroom voorziening en dan starten!
9:15uur komt 1 van de vrijwilligers naar mij toe dat alle kussens in elkaar zakken op het veld!

PANIEK!!!!!!!  Wat nu ?

Teveel apparatuur voor de groepenkasten bij de club!
Hier heb ik echt geen verstand van…dus
we hebben Nop uit zijn bed gebeld met deze mededeling en hij zei meteen…..ja maar dat kan ook helemaal niet!
Ik kom eraan!
NOP….Life-saver…zonder Nop hadden we ook deze dag op onze buik kunnen schrijven…Bedankt vriend!

Het feest kon beginnen….de kinderen werden voor bij het hek opgevangen door Freek!
9 uur iedereen naar de kantine…daar werd iedereen naar voren geroepen om hun voetbal tenue die we weer speciaal hebben uitgekozen en ontworpen om dit toch weer als een soort herinnering te maken.
Iedereen werd vrij gelaten na wat instructies aan de oudere kinderen wat betreft de jongeren onder ons.
De hele dag kon er gewoon gegeten en gedronken worden.
We hadden een popcorn machine en standaard drinken klaar staan.
Om 12 uur kwam er patat met hamburgers en frikandellen ,kroketten en kipcorns.
De kinderen hebben zich voorbeeldig gehouden, totaal geen akkefietjes gebeurd.
De waterglijbaan was top!!! Lars Paap heeft daar de prijs gewonnen als gekste en merkwaardigste glij-moment gewonnen.
De hoge stormbaan was zwaar maar ook zeer populair.
Freek was de scheids bij de penalty-king en heeft daar de jongens en de meiden tot de finale geleid.
De winnaars van de Penalty – king finale waren in leeftijden categorieën  verdeeld.

Bij de:

JO8……………………..Jack Wessels
JO9………………………Jort Koel
JO10……………………Mathijs Hendriks
JO11……………………Lacas Hughan
JO12……………………Shawnessy Stolting
JO13……………………Daan Warnink

Hier hebben ze een mooie trofee mee gewonnen.

14 uur…………het was weer tijd om te eten..   IJSJES!!!
En het ging weer los….ook de begeleiders gingen nu in 1 keer los.
De dames van de kantine waagde ook hun duik op de waterglijbaan.
Net zoals Dave (op zijn verjaardag,toch

Het was gewoon weer een succes!!!! Moe maar zeer voldaan hebben we zitten evalueren met de hele groep vrijwilligers.
Er er is niemand die iets negatiefs had te melden , of dat er iets niet goed ging……….GELUKKIG!

Wij willen iedereen die maar iets met dit sportkamp te maken heeft gehad, bedanken voor deze mooie dag!
En dan speciale dank aan de jeugd van S.v.Zandvoort die mee hebben gedaan aan dit evenement.

Fotos en korte film volgt!!  Door Jorg bruijn met zijn drone en camera gemaakt.

S.v.Zandvoort, Sponsors, vrijwilligers, deelnemers
Toppers zijn jullie allemaal!!!

Tot volgend voetbal-seizoen en of bij ons volgende sportkamp,

Freek en Michael zeggen laterzzzzzzzz

voetbalkamp