Update vanuit het Bestuur - maart 2022

1 maart 2022 11:30

.Leden en vrienden van S.V. Zandvoort

Inmiddels zijn de coronaperikelen bijna voorbij en lijkt het oude normaal weer terug te keren.
Echter aan de andere kant van Europa zijn de gebeurtenissen hartverscheurend. Wat er in de Oekraïne momenteel gaande is, is natuurlijk een groot drama, voor met name de bevolking. Laten wij het beste ervan hopen.

Wij hebben, als bestuur zeker niet stil gezeten. Hoewel het financieel voor de club een dramatische periode is en nog is geweest moesten wij wel doorgaan en dat hebben wij zeker gedaan.

Er is boven op de hoofdtribune een camera geplaatst wat streaming van wedstrijden op hoofdveld mogelijk maakt. Dit betekent dat iedereen vanaf zijn computer op elke plek de wedstrijden kan volgen. Leuk voor onze minder goed ter been zijnde leden en sponsoren.

Daarnaast heeft u al in de Zandvoortse Courant kunnen lezen dat wij als SV Zandvoort een eerste stap hebben gezet naar een omni-vereniging.
Reeds is 2010 werd een eerste aanzet gegeven om hiernaar te streven in het huidige Duintjesveld.
Maar u weet alles heeft zijn tijd nodig in Zandvoort…..

Wat is er niet mooier als een groot clubhuis In het centrum van het Duintjesveld met de sportactiviteiten eromheen. Alleen dit al zal voor de clubs een grote verlichting kunnen zijn in het vinden van medewerkers/ vrijwilligers voor de diverse kantines en hoeveel andere werkzaamheden kunnen niet worden gecombineerd.
Nu zijn er door de SV Zandvoort, ZSC 04 en de Gemeente snel stappen gezet.
ZSC 04 werd min of meer voor het blok gezet om hun terrein te verlaten. Voor ons als SV Zandvoort een inkoppertje. Met dank aan de wethouder van sport , Raymond van Haeften en zijn ambtenaren !
Wij krijgen er dus nieuwe leden bij. Niet alleen voetballers maar nu ook tennissers, klaverjassers en darters.
Het veld is multifunctioneel. Je kunt er naast tennis ook handballen, (voet) volleyballen en basketballen.
Ook onze jongste jeugd kan zijn wedstrijden hierop voetballen.
De velden zijn nagenoeg klaar. Er is mooie en uitstekende verlichting aangebracht.
De officiële opening van het multicourt velden zal door de betrokken wethouder op zaterdag 19-3-2022 worden verricht.

Wie gaan er tennissen?
In eerste instantie zijn deze velden natuurlijk voor de tennissers van het voormalige ZSC 04.
Daarnaast zijn wij bezig om te zoeken naar een programma dat aansluit op onze website waarmee U als lid van SV Zandvoort voor een gereduceerde prijs kunt inschrijven en een balletje kan slaan. Voor de huidige leden beraden wij ons over een gecombineerd lidmaatschap. (ideeën zijn altijd welkom).
Mede door het reserveringsprogramma hopen wij dat het ook mogelijk zal zijn voor ‘niet-leden’ om gebruik te maken van het ons tenniscourt.

Dit reserveringsprogramma is ook in gebruik bij onze nieuwe clubsponsor.
Fit Academy Zandvoort, zij worden namelijk onze nieuwe clubsponsor.
Roel v.d. Heuvel met HBR, heeft na 42 jaar ( wat een geweldige periode) te kennen gegeven te stoppen als hoofdsponsor. Zodra dit geformaliseerd is neemt Fit Academy Zandvoort de open gevallen plek in.
Zaterdag a.s. voor de thuiswedstrijd tegen Marken zal het contract door partijen ondertekend worden. De komende zaterdagen beloven dus ouderwets gezellig te worden.

Paddel is momenteel de snelst groeiende sport in Nederland. Enige maanden geleden zijn wij benaderd om een deel van onze velden af te staan voor paddelbanen.

Een externe ondernemer is hierover met de gemeente in onderhandeling.
Een van onze eerste voorwaarden was om geen veld te verliezen.
Een klein beetje opschuiven schepte mogelijkheden.

Mede omdat wij als SV Zandvoort een scherp oog hebben voor de gehele zandvoortse bevolking, zijn wij van mening dat we pas akkoord kunnen gaan, als iedere zandvoorste ingezetene tegen gunstige voorwaarden van de paddelbanen gebruik kan maken.
Dat moet voor een ieder haalbaar zijn.
De torenhoge tarieven om te gaan zwemmen in het zwembad van Centerparcs zijn hier een sprekend voorbeeld van. Een uurtje zwemmen is voor velen onbetaalbaar.
Vooralsnog is de mening van het bestuur hierover (nog) niet positief.
Ook worden andere opties onderzocht.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Wij houden u op de hoogte.

Namens het bestuur,

Jan vd Leden