Het nieuwe pupillenvoetbal voor spelers O8 en O9

21 juli 2017 21:45

Meer balcontacten, acties, goals en spelplezier bij jongste voetballers

Het amateurvoetbal start vanaf het seizoen 2017/’18 met nieuwe wedstrijdvormen voor pupillen. Kinderen van 7 en 8 jaar (de categorieën ‘onder 8 en onder 9’) gaan wedstrijden 6 tegen 6 spelen op kleinere veldjes, waardoor ze vaker aan de bal komen, meer dribbelen, schieten, samenspelen en scoren. Dit draagt bij aan het spelplezier en de ontwikkeling van ieder kind op elk niveau. Deze nieuwe wedstrijdvorm wordt met ingang van het seizoen 2017-2018 ingevoerd.

De belangrijkste informatie over de nieuwe spelvorm kun je hier vinden.

Let op: In de informatie wordt ook gesproken over de O10 categorie. Alleen de spelvorm voor de O8 en O9 van het seizoen 2017-2018 wordt toegepast. De spelvorm voor de O10 is niet van toepassing op het seizoen 2017-2018.

Klik hier voor een overzicht van de wedstrijdvorm 6 tegen 6 inclusief de spelregels

Klik hier voor het filmpje waarin kort uitgelegd wordt wat er gaat wijzigen

Mocht je naar aanleiding van bovenstaande vragen en/of opmerkingen hebben dan horen we dat natuurlijk graag.
Neem contact op met de Jeugd Commissie van S.V. Zandvoort door een email te sturen naar [email protected].
Bron: KNVB