Cookie beleid s.v. Zandvoort

De website van s.v. Zandvoort is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Update vanuit het bestuur- januari 2022

Update vanuit het bestuur- januari 2022

5 januari 2022 14:00

Redactie

Leden en vrienden van SV Zandvoort.

Ten eerste willen wij (het bestuur) u een geweldig nieuwjaar wensen.
Laten wij nu met z’n allen hopen dat het snel beter gaat.

Ook dit jaar lijkt er, op korte termijn, geen ALV er niet in te zitten. Momenteel loopt het aantal besmettingen weer keihard op.
Wat er de afgelopen jaren op ons af is gekomen is natuurlijk vreselijk. Competities zijn afgelast en trainingen niet toegestaan (zeker niet voor de senioren).
Een mogelijk 2e kampioenschap van ons eerste in 3 jaar, diverse andere senioren teams die hoog tot zeer hoog in hun competities meedraaiden, een geweldig seizoen voor de jeugd,
Het eerste jaar van de corona hebben wij de jeugd nog redelijk kunnen faciliteren. Hiervoor gaat alle lof uit naar de jeugdcommissie en hun trainers.
Voor de senioren was het hopeloos en ook het 2e jaar was waardeloos en voetbal onwaardig.

Dit seizoen is weer goed begonnen. De jeugd kon trainen en de senioren mochten ook weer de velden op.
Tot natuurlijk weer corona ons een halt toeriep. Hoewel ikzelf het totaal niet nodig vindt om de buitensporten stop te zetten moeten wij ons toch conformeren aan het overheidsbeleid.
Zoals het er nu voorstaat kan de jeugd tot en met  17 jaar per maandag 10 januari weer starten met trainen; dit uiterlijk tot 20:00 uur.

Met het sluiten van de horeca (in eerste instantie tot 5 uur) konden wij (lees Yvonne) nog enige inkomsten generen uit de kantine. Maar dat ligt nu dus ook alweer weken stil.Al met al lopen wij aan inkomsten nu 1 ½ jaar achter.
Wij hebben een mooi bedrag ontvangen van DGP voor het gebruik van het clubhuis. Zij hebben heet clubhuis gedurende 2 weken rond de GP gehuurd van ons. Ja u leest het goed, voor het gebruik van het clubhuis. De velden zijn door de Gemeente,  als eigenaar van de velden, rechstreeks aan DutchGrandPrix verhuurd.

Gelukkig hadden wij een goed contact met SV Vogelenzang. De selectie en diverse andere teams hebben daar kunnen trainen. Immers de competities stonden op beginnen en anders zouden wij 2 weken stil staan. De selectie (1 en 2) hebben er zelfs 4 of 5 bekerwedstrijden kunnen voetballen.

Begin 2020 zijn wij  in eerste instantie (in de hoop op een extra centje van de DGP) gestart met nieuwe verlichting. Door het niet doorgaan van de GP en de tussenkomst van de gemeente is daar ook een niets van terecht gekomen.
Echter (en dan blijkt dat samenwerking met SRO nog niet zo slecht is) in de regio Haarlem was men bezig met het aanleggen van een groot aantal LED verlichtingsinstallaties. Wij hebben een graantje mee kunnen pikken en op de velden 1,2, 3 en 5 staat momenteel een compleet nieuwe installatie.
Alles LED en mooi met een app te bedienen.

Onlangs is bij ons ook een mooi camerasysteem geplaatst waarmee wedstrijden en trainingen op het hoofdveld opgenomen en gestreamd kunnen worden. Men zal dan thuis, in het café de wedstrijden kunnen volgen. De trainers kunnen de wedstrijden en trainingen analyseren.

ZSC, onze buren achter het clubhuis van de golf, kregen te horen dat de huur daar door de gemeente werd opgezegd. Waarom??
De gemeente was op zoek naar een locatie voor een overdekte tennishal.
Omdat het de gemeente niet lukte om in contact te komen met het bestuur van ZSC hebben wij zelf het voortouw genomen.

Na veel gesprekken is het nu zover. ZSC gaat op in onze vereniging en wij krijgen op het veldje naast de kantine 2 heuse multifunctionele tennisbanen. De verwachting is dat dit half maart klaar is. Men kan hierop diverse sporten beoefenen.
Uiteraard tennis, voetbal voor de kleintjes, voetvolley, basketbal.
ZSC brengt naast tennissers ook voetballers mee. In eerste aanleg spelen zij geen competitie maar trainen alleen. En wellicht loopt dit straks anders.
ZSC is ook een club waar men nog klaverjas en nu ook dart -avonden organiseert. Hopelijk dat onze leden hier ook aansluiting bij vinden want het gaat zich vanaf februari allemaal afspelen in onze kantine.

Vooralsnog hebben wij het zo in ons hoofd. De nieuwe SV Zandvoort-leden (voormalige tennissers van ZSC) hebben de eerste keuze bij het gebruik van de tennisbanen.
Maar iedereen begrijpt dat er meer dan genoeg ruimte en tijd vrijkomt voor andere leden om gebruik te maken van deze tennisbanen.
Wij denken aan een nieuwe opzet van het lidmaatschap. (alleen voetbal, alleen tennis, of een combi hiervan)
De hoogte van de contributie is dan weer afhankelijk van de pacht die wij moeten gaan betalen aan de gemeente.
De organisatie van e.e.a. gaat ook weer heel veel tijd vergen.

Dan zijn we dus gekomen op ons huurcontract met de gemeente.
De gemeente heeft zich al de velden gedurende 2 weken van de GP toegeëigend. Natuurlijk hebben zij ons wel 2/52e deel van de pacht kwijtgescholden.
Wij wachten nu al bijna 2 jaar op een nieuw huurcontract. Hierin zal onder andere komen te staan dat de Gemeente gedurende 2 willekeurige weken de zeggenschap heeft over de velden (dit heeft natuurlijk alles te maken met de tentjes voor de DGP).

Maar van het een komt het ander. Iedereen weet nu dat ook padellen een mega populaire sport is.
En er wordt nu gezocht door de gemeente naar een geschikte locatie. En ook hier ziet de gemeente ruimte bij ons.
Ons uitgangspunt is om geen velden te verliezen, er zo mogelijk wat aan over te houden. Dan denken wij niet direct aan Euro’s maar een 2e kunstgras veld zou een uitkomst kunnen zijn.
De gesprekken zijn nog gaande.

Er zijn natuurlijk ook leden die een speldje hebben verdiend door hun jarenlange lidmaatschap. Daar hebben wij nog niet bij stil kunnen staan.
Ook degenen die ons zijn ontvallen is iets wat ons niet zomaar voorbij mag gaan zonder een moment van aandacht.
Ikzelf vind het wel mooi om te zien dat er relatief weinig leden verloop is binnen onze vereniging ondanks alle narigheid. Het toont wel dat wij trouwe leden hebben.
Wist u trouwens dat wij een hele gezellige ‘klusploeg’ hebben. Het is zelfs zo gezellig dat meestal na een klus ( schilderwerk, verplaatsen dug-outs, creëren extra scooterruimte, bijhouden groen en wat al niet meer) men hun eigen biertje meeneemt om de dag op gepaste afstand van elkaar af te sluiten. Meestal zorgt Yvonne dan voor een versnapering.

Maar doordat Yvonne heeft laten weten na dit jaar te stoppen zijn wij op zoek naar een goede vervanger of vervangster, als bestuurslid en als de grote animator in de kantine.
Dan nu voor mij het moeilijkste van dit stukje. Ook ik denk aan stoppen als voorzitter, de sluiting van de winkel op last van de overheid, de stress die dat met zich meebrengt, het voortdurende gekibbel en gedebatteer met de ambtenaren van de gemeente is allemaal niet bevorderlijk voor de gezondheid. Het zijn behoorlijke ‘tropenjaren’ geweest.
En hoewel het niet in mijn aard ligt om te zeggen: ik stop. Is het nu toch beter en de tijd rijp voor een jongere generatie. Bovendien moet ik nog een paar jaar werken en wil genieten van mijn vrije uurtjes, We maken het af tot………..

Binnen het bestuur is gesproken over het nog niet gevierde 80 jarig jubileum, ook is tussentijds de nieuwe verlichting opgeleverd, terwijl op korte termijn oplevering van het multicourt op de agenda staat. Dat in combinatie met de geplande jeugdtoernooien zou een mooie reden kunnen zijn voor een feestweekend,  zo half juni a.s. . Ideeën en suggesties zijn welkom.

Rest mij de bestuursleden en alle vrijwilligers te bedanken voor hun ongelooflijke inzet in deze tijd.
Maar wij blijven positief en hopen op toch een goed einde van dit competitiejaar.

Jan vd Leden

Bron: Bestuur
Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!