Milan Berck-Beelenkamp in All Stars team Voetbal in Haarlem

12 februari 2018 9:15

Zaterdag 14 juli 2018 vindt voor de tweede keer het duel tussen de Voetbal in Haarlem All Stars en het RTL7 Sterrenteam plaats. De All Stars 2018 wordt gevormd door spelers uit de regio die zijn opgevallen door hun prestaties, lange carrière of andere bijzonderheden. Iedere week maken wij een speler bekend. Vandaag de vierde onthulling: routinier en leider van de verdediging, Milan Berck Beelenkamp!

Ajax, Volendam, De Graafschap en HFC Haarlem. Zomaar een aantal clubs waarvoor de inmiddels 40-jarige Milan Berck Beelenkamp voor heeft gespeeld. Voeg daar nog het Italiaanse Genoa en het Belgische KV Mechelen aan toe en de imposante lijst clubs is compleet. Inmiddels is hij bezig aan zijn derde seizoen bij SV Zandvoort en is hij door zijn lange voetballoopbaan de absolute leider in de defensie van de Haaien. En met recht de nieuwe ViH All Star.

Berck Beelenkamp kende verschillende hoogtepunten in zijn carrière. “Mijn debuut in Ajax 1 natuurlijk,” vertelt hij trots aan Voetbal in Haarlem-verslaggever Henny Rückert. “Ook Italië is een hoogtepunt, maar gelijkertijd een dieptepunt. “Het is daar niet geworden wat ik ervan gehoopt had.” De promotie met De Graafschap naar de Eredivisie staat ook hoog op zijn lijstje. “Maar het periodekampioenschap met HFC Haarlem was echt knap, met name door de middelen die we tot onze beschikking hadden.”

Inmiddels is de routinier bezig aan zijn tweede seizoen bij SV Zandvoort. “Ik heb hier echt weer mijn plezier teruggevonden, nadat ik dat bij Stormvogels verloren was. Ik ben hier goed opgevangen, terwijl ik de jongens eigenlijk niet kende. Het is hier hartstikke gezellig en het gaat daarnaast nu ook nog heel goed.” Zijn opgedane ervaring gebruikt hij in het veld. “Ik denk dat het voor de jongens belangrijk is dat ik veel praat in het veld. Voor mij is dat een normaal iets, maar anderen hebben daar meer moeite mee.”

Bron: VoetbalinHaarlem