Duinpiepers toernooi 2018

11 juni 2018 11:15

Het was geweldig!

Afgelopen weekend (9 en 10 juni) heeft er bij S.V. Zandvoort het jaarlijks terugkerende jeugdtoernooi plaatsgevonden.

Met maar liefst 60 teams op zaterdag werden maar liefst 120 wedstrijden gespeeld. Ontzettend mooie wedstrijden, veel acties en balcontacten bij de spelers. De deelnemers kwamen van verre, uit Antwerpen was FA Hoboken present! Maar ook Zuidoostbeemster (ZOB) was goed vertegenwoordigd. Ook teams uit de bollenstreek (VVSB, Hillegom, RKDES en Katwijk) en uit regio Amsterdam (Swift, ZSGOWMS, SV De Meer en AFC), Koninklijke HFC, VSV, ODIN en BFC. Voetbalshool Anou Academy uit Almere, en FC Almere, DRC uit Utrecht, DHC uit Delft en Zaanlandia uit Zaandam.

Op zondag waren er 20 teams verspreid over 4 poules, goed voor 40 wedstrijden vol voetbalplezier. Deelnemers uit Utrecht (PVC Voetbal), HSV Wasmeer en Victoria 1893 uit Hilversum, DHC uit Delft, AVW ’66 uit Westervoort, Swift en AFC uit Amsterdam, VVC en Dios uit Nieuw Vennep, Schoten en Cabauw uit Lopik waren de overige gasten.

Een ontzettend divers gezelschap en dat maakt dit toernooi zo mooi. Tegenstanders die je in de competitie niet zo vaak treft, en teams die onze locatie aandoen omdat Zandvoort naast voetbal ook een strand en circuit om de hoek heeft liggen. Daarnaast waren de weergoden ons goed gezind, het weer was absoluut geen spelbreker!

Het speelschema zit strak in elkaar en de wedstrijden werden zonder uitloop binnen de aangegeven tijden afgewerkt. Hierdoor is er veel tijd voor voetbal, voetbal en nog eens voetbal. Daar gaat het namelijk om op een voetbaltoernooi! Met een muzikale omlijsting van twee Zandvoortse top DJ’s (DJ Hitro en DJ Mick) en voldoende ruimte om even te relaxen na een uitputtende wedstrijd, voor zowel ouders, spelers, speelsters en begeleiders. Verspreidt over het complex waren hiervoor faciliteiten ingericht om het onze bezoekers zo comfortabel mogelijk te maken.

Na al dat “gevoetbal” is er natuurlijk een prijsuitreiking. En niemand gaat naar huis zonder een prijs! Aansluitend op de laatste wedstrijd vond de huldiging op het bordes plaats. Alle teams kregen op opzwepende beats hun mooie beker en moment of fame boven op het bordes!

Als organisator van dit topevenement wil ik graag iedereen bedanken voor de aanwezigheid, gezelligheid en de sportiviteit wat op en rond de velden ten toon gespreid is. En hoop jullie volgend jaar opnieuw te mogen verwelkomen op ons prachtige sportcomplex!

Ook wil ik alle scheidsrechters bedanken die op zaterdag en zondag de wedstrijden in goede banen hebben weten te leiden. Als spelbegeleiders was het voor sommige even wennen, maar jullie hebben je er goed door heen geslagen! De pupillenscheidsrechters in de middag ook ontzettend bedankt!
Onze verenigingsscheidsrechters stonden op zondag paraat. Grote klasse wat jullie allemaal gedaan hebben op deze dagen.

Alle vrijwilligers (jullie waren met velen!!) die de afgelopen dagen hun tijd besteed hebben om de organisatie van het Duinpieperstoernooi te ondersteunen en versterken in welke vorm of activiteit, een enorm dank je wel!

In het bijzonder nog een aantal mensen die zonder hun inzet en betrokkenheid (veelal op de achtergrond)  dit niet mogelijk konden maken.
Yvonne Lijesen, Pieter Brune, Jason Krijthe, Gerard Damhoff, Dave & Sabrina Meijerink, Richard Bruijnzeel, Lonneke Stroekman, Patricia Krijthe, Reinier Krueger, Nop Beijnes, Wim en Jannie Hoppe, Mike Deinum, Eboya & Alexandera van Dijk, Chimene Brune, Jack Goedegebuure, Menno en Meta Hoezee.

Klik voor de huldigingen van
Zaterdag 9 juni O8/O9 teams
Zaterdag 9 juni O10/O11 teams
Zondag 10 juni O12/O13 teams

Terugkijkend op deze twee geweldige dagen, denk ik dat we met z’n allen een prachtig toernooi hebben neergezet waar S.V. Zandvoort trots op kan zijn!

Richard Krijthe

Duinpieperstoernooi