Nog geen LED-verlichting op veld 1 & 2

5 april 2019 11:00

Tijdens de algemene ledenvergadering werd aangegeven dat er een wens vanuit S.V. Zandvoort naar de gemeente en SRO is uitgegaan.

In samenspraak met SRO, die o.a. het onderhoud aan de velden bij S.V. Zandvoort verricht is besloten om het groot onderhoud aan de velden te laten vervallen, en te investeren in het vervangen van de halogeen verlichting in de groenere en minder kostbare LED verlichting op veld 1 & 2.

Onlangs ontvingen wij op het verzoek hiervan onderstaand bericht.

Alweer enige tijd geleden zijn Ruud van Schaik (SRO) en ik bij SV Zandvoort langs geweest. We hebben toen de het groot onderhoud aan de velden besproken. We hebben toen geconcludeerd dat groot onderhoud aan de velden niet noodzakelijk was. SV Zandvoort heeft toen de wens geuit om de veldverlichting te willen vervangen door ledverlichting.

Op basis van dat gesprek en onze waarnemingen heeft SRO zandvoort bv een kostenraming gemaakt voor de vervanging van de verlichting. Deze kostenraming heb ik voorgelegd aan het bestuur van de gemeente Zandvoort.

Ik moet jullie helaas berichten dat het gemeente bestuur voor 2019 geen investeringen in de sport zal doen. Wel regulier onderhoud. Niet alleen bij SV zandvoort , maar ook bij ZHC worden de gevraagde investeringen doorgeschoven naar 2020. Dit besluit heeft het bestuur genomen met het oog op de mogelijke ontwikkelingen op het sportpak Duintjesveld (denk hierbij aan F1 ontwikkelingen en een mogelijke tennishal). Dit betekent concreet dat in 2019 de verlichting bij S.V. Zandvoort niet vervangen zal worden. Voor 2020 neem ik de vervanging van de verlichting weer mee in de investering aanvraag.

Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Matthijs de Boorder