Update vanuit het Bestuur - juni 2022

15 juni 2022 17:00

bestuur

Leden en vrienden van S.V. Zandvoort.

De roerige seizoenen 2019-2020, 2020-2021 en 2021-2022 liggen achter ons.

We hoeven niemand te vertellen wat Corona voor impact heeft gehad op de samenleving.
Ook uw voetbalclub heeft hieronder ernstig te lijden gehad.
Maar ons geweldige vrijwilligersbestand heeft ons er door gesleept.
Werd in het eerste en meest heftige jaar van de corona elke competitie stil gelegd, onze coördinatoren hebben de jeugd een ware ‘interne SV Zandvoort’ competitie laten voetballen. En hoewel de ouders niet mee het terrein op mochten werd alles zeer goed ontvangen door hen en hebben wij nauwelijks een wanklank gehoord.
Het 2e jaar ging het al iets beter. Enkele jeugd competities werden uitgespeeld.
Onze senioren hebben meer last gehad. Daar werd echt mondjesmaat getraind en wedstrijden gespeeld. Diverse opties zijn besproken (met de KNVB en clubs uit de regio) Maar door alle onzekerheid heeft dit nimmer tot de uitwerking van de plannen geleid.

En hoewel het afgelopen seizoen ook de nodige verstoringen heeft gehad, is het wel met afgemaakt.
Bij de jeugd zijn er dit jaar toch diverse kampioenschappen behaald.
JO11-1, JO12-1, JO12-2, JO14-3, JO14-1 (Hoofdklasse), JO15-1 (najaarscompetitie) en de 1O17-2.
Alle spelers en speelsters, trainers en coaches van harte gefeliciteerd.

Bij de senioren is ons 2e elftal na een spannende slotfase van de competitie, op overtuigende wijze kampioen van de res 2e klasse geworden. Dus volgend jaar een nog mooiere competitie in de res 1e klasse. Mogelijk met zeer aansprekende clubs als Ajax, Volendam, AFC.
Het team van de succestrainer Raymond Holzken heeft regelmatig zijn spelers af moeten staan aan de hoofdmacht. Deze jongens hebben zich kranig geweerd en enkelen zullen dan ook doorstromen in het komende jaar.

Het 1e elftal stevende af op de nacompetitie, maar moest in de slotwedstrijd zijn meerdere erkennen in OSV, waarmee de competitie tot een einde kwam.
Volgend seizoen nieuwe kansen met enkele aanwinsten en doorstromers!

Het trainers bestand heeft in deze jaren onder behoorlijke druk gestaan. Op dit moment zijn de meeste posities ingevuld en kunnen we ons opmaken voor het seizoen 2022-2023.

Niet, nadat onze velden behoorlijk opgeknapt worden.
De velden 3,4 en 5 worden op zeer grondige wijze gereed gemaakt. Nieuwe drainage, kleine verplaatsing van hekwerk en (beloofd door SRO) ballen vangers langs de slootkant op veld 4.
Wij ontvingen de tekening van de renovatie en de plannen. Gesmeed door de gemeente, SRO en een ontwikkelaar.
Veld 5 zou enigszins opschuiven en op die manier zou er plaats komen voor, jawel, padelbanen.
Als bestuur zijn wij hier bekend mee gemaakt maar niet meegenomen in de plannen.
Wij zijn er uiteraard tegen dat wij een deel van os complex af moeten staan aan een externe organisatie.
Voor ons liggen hier 2 redenen ten grondslag.

Wij zijn niet tegen padelbanen maar dan moet e.e.a. voor onze leden een meerwaarde zijn en tegen een zeer gereduceerd tarief toegankelijk net als wij voor onze tennis afdeling mogelijk hebben gemaakt.
Als sinds 12 jaar zijn er bij de Gemeente plannen om, in Duintjesveld, alle verenigingen om te smelten naar EEN grote club. (Omni Sport Vereniging Zandvoortmeeuwen) Maar dit is mijn idee😊
Dit heeft voor iedere club voordelen. 1 kantine, 1 grote verzameling van kleedkamers enkele vergaderruimtes voor de diverse clubs, minder vrijwilligers enz.
En daar wordt nu mogelijk met medeweten en mogelijke goedkeuring van de gemeente een autonome zelfstandige onderneming tussen gezet!
Het laatste woord is hier nog niet over gesproken!

Wij zelf hebben met het bestuur van ZSC al een eerste stap gezet in de samensmelting. Doordat ZSC van hun bestaande terrein weg moesten hebben wij in goed onderling overleg besloten om samen te gaan.
U heeft het resultaat al zeker aanschouwd. S.V. Zandvoort heeft een heuse tennisafdeling erbij gekregen met op dit moment 28 leden.
Bij de samenvoeging zijn er enkelen afgehaakt en komen er mondjesmaat nieuwe leden bij.
Maar hier is zeker nog ruimte voor nieuwe leden. Om u een idee te geven: Tennisleden van SV Zandvoort betalen € 70 per jaar contributie en daarvoor kunnen zij het hele jaar door tennissen op de nieuwe banen. Meldt u aan via onze website!
Daarnaast keren de dartwedstrijden en klaverjasavonden ook weer terug bij onze club.
Dit jaar is (net als voor de corona) afgesloten met 2 knoerten van toernooien.
Het HotsKnotsBegonia toernooi, waarbij Pieter Brune en zijn kompanen de trekkers waren, en het onovertroffen Duinpieperstoernooi voor de jeugd, waarvan de organisatie lag in de handen van Richard Krijthe, bijgestaan door zijn zoons. Wij hebben tijdens dit toernooi zelfs virtueel het circuit van Zandvoort kunnen ervaren.
Voor het organiseren en uitvoeren van het toernooi hebben heel veel vrijwilligers meegeholpen bij de uitvoering.
Het was geweldig om te zien hoe eea uitgroeide tot 4 succes dagen.
Alle vrijwilligers en sponsoren onze grote dank.

Yvonne heeft met haar staf,  honderden, leden, jeugdleden en bezoekende verenigingen op onnavolgbare wijze voorzien van heerlijke hapjes en nog meer frisdrank en het goudgele vocht.
Op 2 juli a.s. wordt door het voormalige bestuur van ZSC een reunie georganiseerd voor ALLE oudleden van ZSC, TZB, en Zandvoortmeeuwen. (Handbal, honkbal softbal en of Tennis)
Meldt u aan voor deze geweldige middag.

Namens het bestuur van S.V. Zandvoort

Jan vd Leden