Juli 2023

17 juli 2023 9:45

Tennisnieuws S.V. Zandvoort vanaf de maand juli 2023

Op het moment van schrijven van deze tennis nieuwsbrief is de factuur voor het nieuwe tennisseizoen ook weer verstuurd per mail, zag ik na terugkomst van een korte vakantie. Ook is het alweer ruim één jaar geleden dat er na de verhuizing van het complex bij ZSC getennist ging worden bij SV Zandvoort.

Ten opzichte van vorig jaar is de tenniscontributie tien euro omhoog gegaan. Door inflatie en stijgende kosten kon de vereniging er niet aan kon ontkomen om alle contributies te verhogen voor het nieuwe seizoen dat loopt van 1 juli 2023 tot 1 juli 2024.
Een verhoging van contributie is nooit leuk, maar de vereniging kan in ieder geval nog steeds tennissen aanbieden voor een billijke prijs!

Op het ogenblik zijn de kunstgras tennisvelden redelijk bespeelbaar, alhoewel het stuiteren van de tennisbal nog steeds voor verrassingen kan zorgen.
Naast het gebruik door de tennisafdeling van het multicourt, heeft ook de voetbalafdeling van de vereniging afgelopen jaar regelmatig gebruik gemaakt van het veld met voetvolley tot voetbal voor de jongste jeugd op de zaterdag.

Ben je nog geen tennislid bent en wil je ook graag tennissen bij sv Zandvoort, meldt je dan aan via de website van sv Zandvoort.

Tot op heden hebben zich zo’n 36 tennissers aangemeld als tennislid.
Ook als voetballend lid van de vereniging moet je je aanmelden als tennislid om gebruik te maken van de tennisbanen.
Nieuwe leden zijn altijd welkom. Hebt je dus kennissen of familieleden, die een tennisballetje willen slaan, maak ze dan warm om lid te worden bij sv Zandvoort.

Wij hopen dat ieder tennislid afgelopen seizoen al in de gelegenheid is geweest om een balletje te slaan op de kunstgras tennisbanen.
Om het risico te vermijden dat je voor een gesloten hek komt te staan, is het handig als je regelmatig komt vrijspelen met een vast maatje of groepje, dat je in het bezit bent van een heksleutel, die toegang geeft tot het complex en de tennisbanen.

Wil je een sleutel mail dan naar Raymond Lembeck met mailadres [email protected] of stuur een Whatsapp berichtje naar 0653835611.

Voor het reserveren van een tennisbaan is een WhatsApp groep aangemaakt voor de tennisleden. Via deze groep kunnen de tennisleden een baan reserveren voor het vrijspelen of ander soort vragen stellen. Dit werkt tot op heden redelijk.
Let wel op dat je afschrijft als je gaat tennissen, anders heb je geen recht van spreken als er anderen op de baan staan of komen, die wel afgeschreven hebben!

Voor oud tennisgroepjes van ZSC zijn onderstaande tijden gereserveerd:

Maandagavond van    19.30-20.30 uur Baan 1

Dinsdagochtend van   09.30-10.30 uur Baan 1

Dinsdagmiddag van    15.30-16.30 uur Baan 1

Donderdagavond van 19.30-21.00 uur Baan 1 en 2

Vrijdagavond van        19.30-20.30 uur Baan 1

Zaterdagochtend van  09.00-10.00 uur Baan 1

In deze maand juli maakt de organisatie van het jeugdsportkamp straks gebruik van onze tennisbanen voor de periode van woensdag 26 juli tot en met vrijdag 28 juli voor een combi van sportbeoefening op de tennisbanen en het kunstgrasvoetbalveld.

Dit betekend dat er deze woensdag tot en met vrijdag niet vrijgespeeld kan worden op de tennisbanen tussen 9.00 uur en 16.30 uur.

In de maand augustus kan er geen gebruik gemaakt worden van onze sportvelden tijdens het F1 weekend van vrijdag 25 augustus tot en met zondag 27 augustus met nog een aantal dagen voor en na het raceweekend. Indien er meer bekend is over de data, dan worden de tennisleden geïnformeerd in de tennis app.

Naast de mogelijkheid tot het vrijspelen zijn wij nog niet toegekomen aan het organiseren van toernooitjes of racketavonden voor tennisleden. Zodra het gaat lukken om iets te organiseren, zullen de tennisleden geïnformeerd worden.
Op de laatste oproep om mee te helpen bij de organisatie of het aandragen van andere positieve ideeën voor de invulling van het tennisseizoen is geen reactie binnengekomen.
Wil je meehelpen bij de organisatie van een tennisafdeling of hebt je ideeën, meldt je dan aan bij Raymond Lembeck ( [email protected] ) of Henk de Reus ( [email protected] )

Zoals in het begin reeds vermeld maakt de voetbalafdeling ook gebruik van het multicourt.
Ook voor het voetbal is het multicourt beschikbaar als er geen andere (tennis)reserveringen lopen. Dit is alleen mogelijk tijdens voetbaltrainingen van sv Zandvoort en onder toezicht van een trainer. Reserveren is mogelijk bij Raymond Lembeck via een WhatsApp berichtje(0653835611)

Ook voetvolley met gebruik van het tennisnet is dan mogelijk, maar alleen bij gebruik van een lichte bal om schade aan het tennisnet te voorkomen.

Het gebruik van de kantine buiten de reguliere openingstijden tijdens het voetbalseizoen is ook nog steeds een puntje.

Openingstijden zullen afhankelijk zijn van de bezettingsgraad van de banen en de beschikbaarheid van vrijwilligers achter de bar. Zolang hier geen zicht op is, zal de kantine slechts mondjesmaat open zijn of is de kantine gesloten tijdens het tennis.

Met een sportieve groet,
Raymond Lembeck
Namens het bestuur van sv Zandvoort

Bron: Redactie