Informatie sessie - kort verslag

12 september 2023 12:15

Afgelopen week is de informatie sessie gehouden op woensdag en donderdag avond.

De informatiesessies waren goed bezocht, met name bij de jongere leeftijdscategorie. Om toch iedereen te bereiken is er een kort verslag (waarbij de toelichting op sommige onderdelen niet uitgeschreven is, maar wel verteld is op de info avond), zodat iedereen weet wat er besproken is.

Hieronder een korte samenvatting van de informatiesessie van 5/6 september jl.

Een korte uitleg is gegeven over de organisatie zoals deze voor de gehele jeugd geldt.
Voetbaltechnische zaken (bijv. indelingen/trainingen etc) vallen onder verantwoording van de technische verantwoordelijke hoofdtrainer.
Overige zaken , alle niet voetbaltechnisch gerelateerde zaken vallen onder aanspreekpunten binnen de JeugdCommissie.

Aanspreekpunten Jeugdcommissie per leeftijdsgroep
Puppies, O8-O9 – Benjamin Dek
O10-O12 – Dave Meijerink
O13-O14 – Peter Cruiming
O15-O16 – Pieter Brune
O17-O19 – Gerard Damhoff
alle meiden – Yvonne Lijesen

Voetbaltechnische zaken per leeftijdsgroep
O8-O12 (incl meiden) – Richard Krijthe
O13-O19 (incl meidenteams) – Abrahim el Bakkali & Lefa Lock

Wat wordt er van een ieder verwacht het komende seizoen. (ouders, begeleiders, trainers, coaches en spelers)

Een opsomming van zaken zoals normen,waarden en gedrag:

• Op een respectvolle manier met elkaar omgaan
  • Vermijd het gebruik van grof, beledigend en/of ander soort taalgebruik
  • Wees zuinig op de materialen op en om het complex en ruim je rommel op (zowel bij trainingen/wedstrijden als ook wanneer je zomaar even komt voetballen)
  • Altijd en op tijd aanwezig zijn;
  • Afmelden zo vroeg mogelijk (voor trainingen uiterlijk 12:00 uur op de trainingsdag)
  • Volledige inzet, focus en mentaliteit tijdens trainingen en wedstrijden
  • Na afloop van trainingen gezamenlijk op aangeven van de trainer de materialen opruimen
  • Denk aan je eigen spullen (bidon, kleding etc)
  • Scheenbeschermers zijn verplicht om te dragen!
  • Het tenue van S.V. Zandvoort heb je nodig om wedstrijden te spelen (verkrijgbaar op de club)
  • Onsportiviteit van de tegenstander is geen reden om zelf onsportief te zijn
  • Respecteer altijd de beslissingen van de scheidsrechter
  • Bedank als team altijd je tegenstander na afloop van de wedstrijd
  • Wees zuinig op je wedstrijdtenue, indien kwijt of stuk, moet je zelf een nieuwe aanschaffen bij de club.
  • Bij gebruik van kleedkamers, laat je deze ook schoon achter en denk wederom aan je eigen spullen.
  • Voetbalschoenen buiten schoonmaken, niet in de kleedkamer.

Vrijwlligers

Kantinediensten worden door ouders ingevuld van de teams die aan de beurt zijn. Deze zijn vrij vroeg al te vinden op de website van S.V. Zandvoort. Zodra je aan de beurt bent, dien je het tijdsblok van 4 uur te vullen, dit mag je opdelen zoals je wenst, maar gebruikelijk is opdelen in 2 blokken, waar dan 2 ouders per blok aanwezig zijn.
Spelbegeleiders bij de O8-O10 worden door de ouders zelf ingevuld bij thuiswedstrijden.

Opvallend is dat de afgelopen jaren het steeds moeilijker wordt om dit soort vrijwilligerstaken ingevuld te krijgen. Iedereen moet zijn of haar steentje bijdragen om de vereniging te helpen. Wij zijn per slot van rekening geen product wat je koopt bij bijv. de basic-fit en dan verwacht dat alles voor je geregeld is.

Dit uit zich in de volgende maatregelen die per dit seizoen van toepassing zijn:
  • Indien een team geen kantinedienst gevuld krijgt, dan is er voor de week erna GEEN training.
  • Mocht een speler zich niet gedragen naar trainers/begeleiders, scheidsrechters of andere vrijwilligers om en op het veld, dan hanteren wij komend seizoen het 3 strikes out principe.
    Er volgt een gesprek met Jeugdcommissie, trainer, ouder en speler (1)
    Een waarschuwing, wanneer na het gesprek opnieuw het ongewenste gedrag geconstateerd wordt (2)
    Mocht dit niet tot verandering van gedrag geleidt hebben, dan zullen wij het lidmaatschap beëindigen (3).
Bron: Redactie; JC

gedrag informatieavond normen vrijwillgers waarden