Zandvoort kent geen genade

24 maart 2018 15:00

A. Bax

Onbekend

SV Zandvoort heeft zaterdag geen genade getoond voor de Amsterdamse gasten van VVA/Spartaan. De thuisclub stond bij rust al met 7-1 voor en bouwde die voorsprong in de tweede helft uit naar 14-1. De twee laatste, wat mindere, uitslagen zijn daarmee weggepoetst. Het 7e doelpunt was de honderdste van dit seizoen. De Zandvoorters stomen op naar een klinkend kampioenschap.

Vooraf had Zandvoort enigszins iets goed te maken, de laatste twee wedstrijden werden ternauwernood en met de grootste moeite gewonnen. Het was zaterdag dus tijd om dit goed te maken. En dat deed het elftal van Ted Saunier. Al binnen een kwartier werd het duidelijk dat Zandvoort heer en meester was. VVA/Spartaan probeerde het aanvankelijk nog wel, maar het was dweilen met de kraan open.

Jesse de Haan mocht het ‘bal’ openen. Een dieptepass van Nigel Berg werd perfect door hem verwerkt. Twee minuten later begon Bud Water aan zijn missie. De topscorer uit de 3e klasse B was deze middag absoluut niet te stoppen en als Berg en hij het op hun heupen hebben, zal menige keeper moeten zwichten. Water was goed voor niet minder dan 5 doelpunten, de een nog mooier dan de ander. Tevens bediende hij, totaal onzelfzuchtig, Berg en De Haan waardoor ook zij aan hun goals kwamen.

Het gaat te ver om alle doelpunten hier te beschrijven, echter één stak met kop en schouders boven de andere uit. De 7e van de dag en de 100e van het seizoen was er een om van te smullen. Water kwam vlak voor rust in positie om Berg van een meesterlijke, met veel gevoel geplaatste dieptepass te voorzien. De Zandvoortse aanvoerder nam achter de verdedigers de bal schitterend aan waardoor er voor VVA/Spartaan-doelman Hamid el Oardi geen houden aan was. De rust ging bij 7-1 in. Na rust, waarin coach Saunier meldde dat hij zijn spelers de vrije hand had gegeven, ging Zandvoort op de ingeslagen weg voort. Het had totaal geen genade voor de Amsterdammers en eindigde met de grootste uitslag van dit seizoen.

Naar verluidt wordt de ‘platte kar’ van de Gebroeders Paap al in de kleuren van SV Zandvoort gespoten, om de Zandvoortse selectie na het behalen van de titel, een rondje door de badplaats te laten maken, want niemand twijfelt nog aan een naderend kampioenschap.

Bron: Joop van Nes jr / Voetbal in Haarlem