Zandvoort wint in vermakelijk duel

Zandvoort s.v. 1

Valken'68 1

Groep 1 14

1 september 2018 15:00

E. van der Perk

Opstelling

De eerste bekerwedstrijd van dit seizoen was een herhaling van de oefenwedstrijd in augustus. Niet qua spel, maar de uitslag was exact hetzelfde.

Onwennig
Het spel van de ploeg van Ted Saunier zag er in het begin erg rustig uit. Er werden duels vermeden en de bal werd veel rond gespeeld. Echte aanvallen waren er de eerste 20 minuten niet echt. Het spel golfde wel op en neer, maar dat kwam meer door goed verdedigend ingrijpen aan beide zijden.

Na een half uur voetbal bracht Nigel Berg op aangeven van Kas de Vries de 1-0 op het bord. Een aantal tegenaanvallen van Valken werd ervoor nog onschadelijk gemaakt, maar na de 1-0 was het in dezelfde minuut alweer gelijk.

Nog voor rust konden de haaien weer op voorsprong komen, via een mooie pass van Dani Kirchoff op Kas de Vries werd het 2-1.
Een boeiende 1ste helft was het zeker, en onder het genot van een heerlijk zonnetje was het op sportpark Duintjesveld voor de bezoekers goed vertoeven.

In de tweede helft was het Zandvoort dat goed uit de startblokken kwam en direct een einde wilde maken aan de eventuele kansen voor Valken in deze wedstrijd.
Nigel Berg begon aan een dribbel van buiten de 16 meter, en haalde na wat passeerbewegingen de achterlijn. Jurjen Mans was in komen lopen en kon de perfect afgemeten pass van Nigel mooi binnentikken.

Valken was niet in staat om het Zandvoort echt moeilijk te maken in de tweede helft. Zandvoort kreeg voldoende kansen, o.a. Nigel Berg die tot twee maal toe het aluminium op zijn weg vond, maar verzuimde om echt afstand te nemen, waardoor Valken toch een klein beetje bleef geloven.
Na een aantal wissels Justin Luiten, Philip vd Linden en Leslie Loos kwam in de 70ste minuut de aansluitingstreffer van Valken uit een vrije trap.

Uiteindelijk was het een kleine opleving want in de slotfase zette Zandvoort nog even aan en mooie pass van Kas de Vries op Koen Michielsen, die 1 op 1 afging op de keeper, werd de stand naar 4-2 getild.
Net bekomen van het doelpunt van Koen, gaf opnieuw Kas de Vries een heerlijke steekbal op Nigel Berg, die de 16 meter insprintte, en heel beheerst de eindstand op 5-2 zette.