April 2022

28 maart 2022 10:45

Tennisnieuws S.V. Zandvoort maand april

Op het ogenblik kan iedereen nog gebruik maken van het nieuwe kunstgras Multicourt met 2 tennisbanen, nadat het veld speelklaar was vanaf de datum 8 maart.

Op zaterdag 19 maart is het Multicourt officieel geopend door de wethouder.

Na een periode van het gedogen van het vrij bespelen van het Multicourt wil het bestuur de regels voor gebruik van het Multicourt na 1 april gaan aanscherpen en het gebruik van de tennisbanen alleen toegankelijk maken voor tennisleden van S.V. Zandvoort en eventueel voetbaltrainers, die het veld willen benutten in het kader van een training. Voor voetballeden van S.V. Zandvoort betekend dit, dat als je ook wilt gaan tennissen, je ook lid van de tennisafdeling moet worden om gebruik te maken van de tennisbanen.
Klik hier voor het aanmeldingsformulier voor het tennislidmaatschap.

Het bestuur heeft ook nog het idee om een afsluitbaar hek te plaatsen aan de kant van de toegang van het veld achter de containers, zodat het veld volledig afsluitbaar wordt en toegang alleen mogelijk is met een sleutel. In wat voor termijn dit gaat lukken is nog niet bekend, omdat dit vraagstuk eerst bij de gemeente is neergelegd.

Een tennisseizoen zal synchroon gaan lopen met het voetbalseizoen en de kosten voor een lidmaatschap zullen € 70,00 per seizoen gaan bedragen. Aan het eind van komend seizoen zal bekeken moeten worden of dit bedrag kosten dragend zal zijn.

Bovenstaande betekend dat de periode van april tot juli niet binnen het nieuwe tennisseizoen en lidmaatschapsperiode vallen. Hier moeten nieuwe tennisleden nu eenmalig een extra € 30,00 voor betalen.

Tot op heden hebben zich 16 tennisleden aangemeld bij S.V. Zandvoort als tennislid.

Voor gebruikers van het nieuwe kunstgras Multicourt is er een baanreglement in de maak, waar elke gebruiker zich straks aan moet houden. Dit reglement van gebruik zal nog op de website geplaatst gaan worden.

Om inzichtelijk te maken wanneer de banen vrij zijn om te tennissen is ook een digitaal reserveringssysteem in de maak, zodat je kan zien wat de vrije uren zijn om in te schrijven. Tot dit systeem in werking zal gaan, zal er vanaf maandag 4 april gebruik gemaakt moeten worden van een reserveringsapp, waarin tennisleden moeten aangeven op welke tijd en dag ze willen tennissen en met hoefveel leden. Deze app is alleen bestemd voor tennisleden. Als je onverhoopt niet kan spelen, vergeet je dan niet af te melden, zodat misschien een ander lid kan tennissen op deze tijd.
In deze app kunnen 2 leden een baan voor een half uur afschrijven en 4 leden kunnen een baan voor een uur afschrijven. Indien de tijd na deze reservering niet is afgeschreven kan er gewoon door getennist worden.

Met een reserveringssysteem kan je in ieder geval gelijk zien of de tijd, dat je wil tennissen vrij is, zodat je niet voor niets komt. Voor nu zal het niet veel problemen geven, maar wel handig voor de toekomst als er sprake is van meer leden. Ook kunnen we hier vast aan wennen voor de toekomst!

Vergeet bij het vrijspelen geen tennisballen mee te nemen!

Voor het reserveren van gebruik van het veld voor voetbaltrainingen door trainers kan een appje naar Raymond Lembeck(Tel.nr. 0653835611) gestuurd worden. Hierbij zal gekeken worden of dit inpasbaar is. Het gebruik van tennisbaan voor voetvolley bij een training is alleen mogelijk met een lichte bal, zodat er geen schade aan het tennisnet zal ontstaan.

Bij het reserveren wordt verder nog nagedacht over de invulling van een reservering voor 1 of 2 uurtjes van een tennisbaan op een vaste avond of zaterdagochtend voor 1 of 2 uurtjes voor een groep oud tennissers van ZSC, die dit in het verleden bij ZSC een vaste avond of ochtend tennis hadden met begeleiding.

Hoe de openingstijden van de kantine zullen zijn bij het tennissen is nog niet bekend. De kantine is in ieder geopend op de normale openingstijden tijdens voetbaltrainingen en wedstrijddagen.

Hoe het nieuwe tennisseizoen buiten het vrijspelen verder ingevuld gaat worden, is nog niet bekend.

Let wel dat tennissen nieuw is binnen S.V. Zandvoort en verwacht niet dat alles gelijk goed loopt. Heb hier begrip voor en probeer problemen zelf op te lossen of in gezamenlijk overleg met het bestuur.

Laten we met zijn allen er straks voor zorgen dat de invulling van het tennisseizoen en het reserveren van een tennisbaan binnen S.V. Zandvoort op een zodanige manier gebeurt, dat iedereen voldoende aan zijn trekken kan komen.

Met een sportieve tennis groet,

Het bestuur van S.V. Zandvoort

Bron: Tennis