Een repeterend verhaal: kansen missen, blessures en standaardsituaties

Zandvoort s.v. 1

Zwaluwen 30 HCSV 1

19 november 2022 14:30

M.F.W. de Vries

Sportpark Zandvoort
Duintjesveldweg 7
2041TZ
ZANDVOORT
tel. 023-5714134

Met een goed gevoel en zeer aardig november weer begonnen de mannen aan de warming-up nadat ze eerst gezien hadden dat ons 2e hun 3e overwinning op rij hadden geboekt . Hulde voor deze jonge groep.

1e helft

Al na enkele seconden een goede bal op Castien die verlengt wordt op Berg maar de scheids past de voordeelregel niet toe anders had de aanvoerder van de thuisploeg zomaar 1 op 1 gestaan. Een paar minuten later alsnog succes. De aanval over gelegenheidsspits Kas lijkt te stranden maar Castien weet de bal op te pikken, zijn tegenstander uit te spelen en vanaf 40 meter de bal over de keeper te schieten....wat een goal!! Nog geen 2 minuten later door goed doorzetten van Kas een corner, genomen door Jeff kopt Milan de bal  op de paal dus geen 2-0. Hierna een snelle uitbraak van de gasten uit Hoorn. Uiteindelijk lukt het de spits de bal nog net te raken maar mist zijn inzet de juiste richting en gaat via de bovenkant van de lat over. Een heerlijk begin van de wedstrijd die nog maar net begonnen is. Zandvoort blijft de bovenliggende partij en krijgt nog een aantal mogelijkheden via o.a Koen ( schot over), Jeff ( poging van ver op het dak van de goal), Nigel berg op aangeven van Salim net naast en nogmaals Salim die Castien vrij voor de goal zet maar de bal is net te moeilijk om deze binnen te schieten. Tussendoor een goede actie van Kas die wordt gestuit door 2 verdedigers. Zaterdag zag het er niet heel ernstig uit maar bij het terugkijken van de beelden had een strafschop op zijn plaats geweest. Net na het half uur een aanval van Zwaluwen'30 die door onnodig balverlies in de opbouw van de thuisploeg wordt ingeleid. De nummer 8 van de in het wit gestoken gasten geeft voor en Zandvoort krijgt tot 3 keer toe de mogelijkheid de bal weg te werken maar doet dat niet en zo komt de bal uiteindelijk terecht bij de geheel vrij staande Leon Schipper die de bal vanaf de 16 meter in de hoek plaatst.1-1. Dat de in de baan van het schot staande nummer 15 niet buitenspel gegeven wordt zal voor altijd een raadsel blijven.

Vlak voor rust nog 2 situaties voor beide goals. Allereerst komt Berg door een inschattingsfout in de verdediging van Zwaluwen'30 1 op 1 met de keeper maar zijn schot vliegt over de goal. Aan de andere kant een onoverzichtelijke situatie waarbij Dani de bal van de achterlijn haalt en de rebound wordt door Daan prachtig verwerkt tot een corner die niets opleverd.

2e helft

De wedstrijd gaat verder waar hij in de eerste helft gestopt was. Zandvoort met het initiatief en Zwaluwen wat probeert zich in de wedstrijd te vechten en dat af en toe zeer behoorlijk doet. Zo'n 5 minuten na rust een corner voor de gastheren waarbij Milan goed voor zijn man komt en de bal net naast kopt. Vlak daarna een counter van Zwaluwen waarbij de nummer 11 overschiet. Het aantal kansen voor de thuisploeg blijft zich opstapelen : Helaas lukt het Salim (kopbal op 3 meter van de goal), Kas , Castien en Berg niet om de doellijn te passeren. In minuut 77 een corner voor Zwaluwen waarbij de organisatie van Zandvoort onvoldoende is en de nummer 19 met het achterhoofd de bal tegen het net kopt. En 2 minuten voor het verstrijken van de tijd een zelfde situatie waarbij nu de nummer 15 helemaal over het hoofd wordt gezien en geheel vrijstaand de 1-3 binnenkopt.

Gezien het spelbeeld een onterechte verliespartij maar daar kopen we niets voor. Het verlies van weer 2 basisspelers (Kas en Milan) is wellicht nog vervelender want er was al bijna geen plek meer in de ziekenboeg. Volgende week AMVJ waar er gewonnen dient te worden om weg te blijven van de onderste plekken en welke 11 er aan de start zullen verschijnen zal wel even puzzelen worden van de staf.

Opstelling: Daan, Rico, Milan, Dani, Mo, Koen, Jeff, Nigel Castien, Salim, Kas( 76 Silvio) en Nigel Berg ( 71'Souf).

zeerover5-b.png

Speler van het jaar klassement:

Koen 3
Milan 3